Osmanlıca; Türkçe, Arapça; farsça karışımı yapay bir
dildir.
Toplumun gereksinimlerinden doğmamıştır.
Toplumun gereksinimlerinden doğmamıştır.
Lisede edebiyat hocamız; Osmanlıca saray ve çevresi ve seçkinler
tarafından benimsenip kullanılan - esperanto - yapma bir dildir
derdi. (Ki; özgürce ve cömertçe sunduğu derin bilgileri hala
yolumu aydınlatır. Hala yanlış bir kelime kullandığımda, dudağını
sarkıtıp gözlüğünün üstünden ters ters baktığını görür gibi olurum,
kürsüden sırama doğru. Mekanı cennet olsun Necmettin Karagülle
hocamın.)
Okunması ve yazması
çok zor olduğu için Osmanlıda okuma
yazma oranı çok düşüktür. ( % 2 - %9 ) Halktan kişiler hükümetle
ilgili işlerini çözmek için yazışmalarda arzuhalcileri kullanırlardı.
Bu nedenle de osmanlı; bilim, fen ve teknolojideki gelişmeleri
izleyememiş çağın gerisinde kalmıştır.
yazma oranı çok düşüktür. ( % 2 - %9 ) Halktan kişiler hükümetle
ilgili işlerini çözmek için yazışmalarda arzuhalcileri kullanırlardı.
Bu nedenle de osmanlı; bilim, fen ve teknolojideki gelişmeleri
izleyememiş çağın gerisinde kalmıştır.
Ulusların, toplulukların konuştukları diller; o topluluk ya da
uluslar yaşadıkları sürece yaşayan, işlevsel dillerdir.
Bu nedenle Osmanlıca;
Sümerce, Hititçe, Trakça ve benzeri,
tarihe
malolmuş diğer diller gibi ölü bir dildir.
tarihe
malolmuş diğer diller gibi ölü bir dildir.
Bugünün çağdaş Türkiyesinde uzmanlardan beklenen;
eğitim ve öğretimde ülkeyi daha ileriye taşımak için çözümler
üretmek olmalıydı. Ve genç, tazecik beyinleri işlemek,
aydınlatmak için konuyla ilgili daha yapıcı fikirler sunmalıydılar.
Sistemi geliştirerek değiştirmek, düzenlemek, matematik ve fende,
edebiyatta, güzel sanatlarda, bedensel ve zihinsel gelişim
konularında eğitimin çağdaş seviyelere çıkarılması için büyük
adımlar atmalıydılar. Olması gereken buydu...
Artık işlevselliği, ki, vakti zamanında da ne kadar işlevsel
ve kabul
görmüş olduğu tartışma konusuyken, bugün neden Osmanlıca gibi
ölü bir dil diriltilmeye çalışılıyor..? Gerçekten amaç ecdadımızın
mezar taşlarını okuyabilmek midir..? Kaldı ki; üniversitelerin ilgili
alanlarında sadece mezar taşı okumak için değil, tüm Osmanlıca
metinleri okuyabilecek uzmanlar yetiştiriliyor. ( üstelik, benim
gördüğüm osmanlıca yazılı mezar taşlarında Türkçe açıklama da
bulunuyordu.)
görmüş olduğu tartışma konusuyken, bugün neden Osmanlıca gibi
ölü bir dil diriltilmeye çalışılıyor..? Gerçekten amaç ecdadımızın
mezar taşlarını okuyabilmek midir..? Kaldı ki; üniversitelerin ilgili
alanlarında sadece mezar taşı okumak için değil, tüm Osmanlıca
metinleri okuyabilecek uzmanlar yetiştiriliyor. ( üstelik, benim
gördüğüm osmanlıca yazılı mezar taşlarında Türkçe açıklama da
bulunuyordu.)
O halde; zaten allak bullak olmuş eğitim sistemimizde,
minicik
beyinler neden daha fazla karıştırılmak isteniyor..? Yoksa
Osmanlıca bahane ve gerçek amaç eski arap alfabesine dönme
isteğinin bir ön nabız yoklaması mıdır..?
beyinler neden daha fazla karıştırılmak isteniyor..? Yoksa
Osmanlıca bahane ve gerçek amaç eski arap alfabesine dönme
isteğinin bir ön nabız yoklaması mıdır..?
n y tartaç
1 yorum:
Ah Çınar Hanım,amaç osmanlıca falan değil ki aslında,Cumhuriyetle güçleri ellerinden alınan yobaz zümrenin tapınanlarının gözünü boyamak,hoş görünmek etkilemek ve menfaatleri doğrultusunda sömürmek.
Yorum Gönder