11 Mayıs 2017 Perşembe

BİR GÜNE SIĞDIRSAM SEVGİMİ





Melekler bir günlüğüne,


yalnızca bir günlüğüne

seni bana gönderseler Annem.

Tam da Anneler Gününde olsa.

Sevgimi bir güne sığdırsam.

Hasretimi...


Hatta öfkemi… Gittin diye.

Bir güne sığdırsam 

bir ömre sığdıramadıklarımı.

Anam desem... Canım Anam!!!

Nasıl da özledim bir bilsen…

Sıcacıkmış yüreğin.

Yumuşacık ellerin.

Unutmuşum …


Dinle bak;

bir bir anlatayım sensizliği...

Bendeki yokluğu...

Yokluğunu...

Yokluğunda yapamadıklarımı…

Mesela;
 nasıldı tereyağlı, mercimekli bulgur pilavı..?

Kaç yıllık kadınım ama olmuyor seninki gibi.

Sordum... Doğru dediler.

 Öyle yapılır zaten…

Anne eli değmediği içinmiş

 tadındaki eksiklik.

Bu önemli değil de;

yolda, sokakta gördüğüm,

bir an gelip sen sandığım

o teyzeler var ya!

Koşup sarılmak istiyorum bazen.

Yapamıyorum.

Burnumun direği sızlıyor,

ağlayamıyorum...


İşte buna dayanamıyorum Annem…


Hadi! Yatayım dizlerine,

okşasana saçlarımı yine.

Yarısı çarpan,

yarısı suskun yüreğimi anlatayım sana.

Ben ağlayayım,

sen sar yaralı göğsüne beni.

Kim bilir kıyamaz belki melekler,

bırakırlar seni bana…


nurten y tartaç


 6 Mayıs 2011

8 yorum:

bilge dedi ki...

Özlemleri her geçen gün artıyor
Arkadaşım mekanları cennet olsun..özleyince gökyüzüne bak bir bulut veya bir yıldız olup bizi izliyorlar sevgiler Anneler gününü kutluyorum
Mualla süllü Öksüzler

Çınar dedi ki...

Evet Muallacim anne ozlemi azalmiyor yillar icinde. Hep ayni yara sizlayip duruyor inceden inceye. Bir arkadasim oyle demisti "ozledikce yildizlara bak..." bende oyle yapiyorum. Nurlarda uyusunlar annelerimiz.

Sevgiler 😊

dondurma delisi dedi ki...

Gözlerim doldu okurken, yolda gördüğü teyzeleri annesine benzeten sarılmak isteyipte sarılamayan annelerini cennete uğurlayan tüm evlatlara Allah sabır versin. O melek annelere Allah rahmet eylesin. Bizlerde annelerimiz hala hayattayken şükredip kıymetini bilelim..

Çınar dedi ki...

Amin canim cok tesekkurler. Anne kucagina basini yaslayip kokusunu icine cekme sansina sahip olan evlatlarin bu ayricaligi gerektigince, sonuna kadar degerlendirmelerini diliyorum ben de.

Sevgilerimle😊

Çınar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Çok hissedilerek duygu yüklü yazılmış, çok güzel bir şiir. Etkilenmemek mümkün değil. Anneniz ışıklar içinde yatsın. Ben de annemi 2001 yılında bir Anneler Günü'nde kaybetmiştim. Şimdiden Anneler Günü'nüzü kutlar, size ve aileye güzel bir hafta sonu dilerim.

Sevgilerimizle...

deeptone dedi ki...

ayyyyy yaaa ivit :)

kadriye dedi ki...

En kisa zamanda anneme sarılmak istedim yaziyi okurken . Malesef farklı şehirlerde yaşıyoruz . Bayramda sarilacagim ancak.