19 Ağustos 2019 Pazartesi

İÇSEL SOHBET

Bazen sana öyle ihtiyaç duyuyorum ki. Nasıl olup da herkese akıl hocalığı yaparkan senin aklına, öğütlerine muhtaç olabiliyorum bunca zaman sonra diye, kendime hayretle.
Telefonu alıp, numaranı çevireyim. Ve sen aç o telefonu... Rüya gibi.
Aklıma takılanı, neden zamanında bunu sormamışım dediğim o soruyu sorayım.
Ya da buluşup konuşsak ya... Bak ne anlatacağım sana! Diye  başlasam...
Sahi ne çok şey oldu, ne çok şey değişti senden sonra buralarda bir bilsen...
Ben anlatsam, sen yorum yapsan. İtiraz etsem. Yorum yapmadan dinlesen. Buna da itiraz etsem. Niye bir şey söylemiyorsun yaa! diye. Kıs kıs gülsen. Küçücük sorunları büyütüyorsun, ne söyleyeyim ben şimdi sana, der gibi.

Oğullarımı dinlerken ve onların 'bence' küçük sorunlarına ne desem/demesem itiraz ettikleri sohbetlerimizde kendimde seni görüyorum bir anda. Ve Onlar'ın en ciddi anlarında gülmeye başlıyorum birden. Önce kızıyorlardı tabii. Ciddi bir konuyu sulandırıyorum diye. Anlattım seninle sohbetlerimizi. Zamanın tekrardan ibaret olduğunu. Onlar da yaşayacaklar demek ki benzer durumlar.
Tıpkı sen oldum ben. Bazen aynaya baktığımda şaşırıyorum bu kadar benzerliğe. Mimiklerimle, tavırlarımla bile... Oysa hiç benzetmezlerdi ki ikimizi.

Mert'ler kahvaltıya geldiler bu sabah. Anneanne - babaanne evi gibi kokmuş burası dedi Mert. Bütün yasakları yasakladığımız hamurlu, kızartmalı tıpkı çocukluklarında sizlere gittiğimizde yedikleri türden yiyecekler olunca, sofrada bolca seni andık dualarla.
Aa! sahi sen bunu da bilmiyorsun. Mert evlendi.
Asla evlenmem derken, fikrini değiştiren bir peri kızı girdi hayatına. Sadece Mert'in değil hepimizin kalbini fethetti. O, güler yüzü, tatlı diliyle narin incecik bir gelincik. Görsen sen de çok severdin eminim.

Artık ben de yaşlandım biliyor musun Anne? İçimde ağaç tepelerinden inmeyen, süpürge sapını mikrofon yapıp ciyak ciyak şarkı söyleyen, büyümemekte direnen o küçük kıza rağmen yaşlandım, bana hiç öyle gelmese de.😜🤪 Tabii sen bunu da göremedin.

Kısacası hangi yaşta olursam olayım anlaşıldı ki, Sana, Senin dizinde yatmaya muhtacım ben.

Huzurla uyu ebedi mekanında.

          nurten y tartaç
        ( 18 Ağustos 2019 )