14 Ağustos 2016 Pazar

DAHA DA BOSCH ALMAM ...



Daha da Bosch almam ...

Bu Bosch'un umurunda olur mu..?

Olmasın...

Ne diyordu Robert Bosch ..?

"İnsanların güvenini kaybetmektense, para kaybetmeyi tercih ederim."

Ve

" ... çünkü miras bıraktığı bir ilke hep aynı kaldı... " diye devam ediyordu reklam filminde. Bu ilke "GÜVEN" di.

Ben de güvendim bu makinenin kalitesine. 

Çamaşır makinemi değiştirdim bir buçuk yıl kadar önce. En iyisidir diye düşünüp Bosch almaya karar verdim. 

Kısa bir süre sonra yıkadığım çamaşırların kokusunu beğenmediğim için bir terslik olduğunu düşünüp servis çağırdım. 

 Makinenin cam kapağının önündeki lastiğin arasını kurulamak için araladığımda zift gibi bir leke gördüğümü söyledim gelen servise. Baktı... "Bu önemli değil. Kokuyu bu yapmaz ama zaten aradan bir kaç ay geçtikten sonra firma bunu değiştirmez. Islak bıraktığınız için olmuştur. Bunu ilk birkaç gün içinde bildirmeliydiniz..." falan gibi bir şeyler söyledi. 

"Ben yeni aldığım aletin orasını burasını didik didik kurcalamam gerektiğini bilemedim afedersiniz." 

"Tamam temizlik hastası değilim ama eşyalarıma da titizimdir doğrusu."

"Hem ıslak bırakmış bile olsam ( Kullanım hatası )Bosch gibi bir markanın ilk birkaç ay içinde, kapağını açınca burnumun direğini kıracak bir küf kokusu yayması, lastiğinde bu koca lekenin oluşması normal mi..?

ve daha bir yığın dil dökmelerim fayda etmedi. 

Bosch'un internet sayfasına şikayetimi yazmam da durumu değiştirmedi. Tamam, son derece kibar ve hiç bekletmeden geri dönüş yaptılar. Tekrar servis yolladılar. Gerçi " Bana servis göndermeyin lütfen. Çünkü makineyi aldığımdan beri gide gele ezberlediler adresimi. Üstelik sorunumu firmadan kaynaklı bir sorun saymadıklarından her seferinde servis ücret ödemek durumunda kaldım. Artık kesin çözüm istiyorum." demiştim ama neyse... 

Sonuç: sorun benden kaynaklı olduğu için lastiği ücretli değiştirebileceklerini ama  indirim yapabileceklerini söylediler. 

Derdim 150 - 160 tl lik lastiği bedavaya getirmek değildi. Yeni aldığım ve iyi bir marka olduğunu düşündüğüm ürünün kusurlu olduğunu anlatmaya çalışıyordum. Birkaç ay içinde böyle bir soruna yanlış kullanma sonucunda ben neden olmuş olamazdım.

Ne demişti Robert Bosch :

"İnsanların güvenini kaybetmektense, para kaybetmeyi tercih ederim."

İnanmadın anlattıklarımın samimiyetine, doğruluğuna. 

Güvenmedin...

GÜVENİMİ KAYBETTİN BOSCH


nurten y tartaç


6 yorum:

siyah kuğu dedi ki...

Tüketici haklarına şikayet edin bu haksızlık nasıl ıslak bırakmışsınız ne demek ya Her yıkamadan sonra makinayı kuruluyormuyuz ki? bizde bir deyim var bazı satıcılar mahsus ayıplı mal satarlar müşteriden para kırpmak için inşallah buda böyle bir şey değildir tamda boshtan makina almayı düşünüyordum okuduğum iyi oldu başka markalara yöneleyim bari, sevgiler.

Çınar dedi ki...

Islak birakildigi icin leke olustugu konusunda o kadar israrlilar ki ustelik. Kaldi ki hep islak birakmis bile olsam o kocaman siyah zift gibi lekenin olusmasi mumkun degil. Olsa olsa rutubet kokusu olur belki. Ama ne yaptiysam anlatamadim derdimi. Tuketici haklarina da yapacagim sikayetimi tabii. Artik bir lastik meselesinden cikip onur meselesi yaptim. Uc kurusluk lastigi bedavaya getirmek istermisim gibi bir tavir sergilendi cunku.

Çınar dedi ki...

Bence de baska markaya yonel. Sevgiler :)

siyah kuğu dedi ki...

Kesinlikle tüketici haklarına gidin evet onlarda böyle davranıp üç kuruşun üstüne yatmasınlar ondan üç kuruş bundan üç kuruş milyonlar ediyor, kaç kişi acaba makinasını kuruluyor, küstüm onlara .

Handan dedi ki...

Her şey bir kenara da çamaşır makinası bu tabii ki ıslanacak, hiçbirimiz gidip gelip lastik kurulamıyoruz ki.

Çınar dedi ki...

Siyah kuğu,

Handan,

işte bana mantıksız gelen de her gelişlerinde makinenizi kurulamamışsınız demeleri. Ben kurularım üstelik ara sıra. İşe yaramıyormuş demek :P

Sevgiler :)