10 Aralık 2015 Perşembe

HİÇ ARDINA BAKTIN MI ZAMAN..?





Sen çekip giderken hızla zaman;

yel yepelek yelken kürek

aşüfte bir kadın gibi eteklerini savurup, estirerek

geçtiğin yollarda bıraktıklarına aldırmadan

ben,

ardında bıraktıklarını toplamaktan

yoruldum hayat ...

Kırıp, döktüklerini

dağıtıp, saçtıklarını

bırakıp, gittiklerini

giderken yanında götürdüklerini

yarım bıraktıklarını

derleyip toplayarak

derleyip toplayayım derken

darmadağın olarak

parmaklarımı kanata kanata

iki ters bir düz

bir ömür ördüm kendime,

özlemlerimi, anılarımı, acılarımı

yürekte saplı dokunulmaz yaralarımı katarak

her bir ilmeğine...


    nurten y tartaç




(Yel yepelek yelken kürek: Çok acele, telaşla, bilinçsizce bir yerden bir yere koşmak.)


6 yorum:

Esin Bozdemir dedi ki...

Zaman, aynen anlattıklarınız gibi; 'yel yepelek , yelken kürek' pür telaş geçiyor Nurten Hanım..:)

Bu arada bu deyimi de ilk kez duyuyorum.Sayenizde öğrenmiş oldum, tekerleme gibi pek bir hoşuma gitti, unutmam artık, teşekkür ederim ;)

Güzellikler dilerim 'Çınar'cım :)
Sevgilerimle

aaa dedi ki...

ardına hiç bakma, hep ileri bak,
Çenebaz

bücürükveben dedi ki...

Her okuyanın kendinde çok şeyler bulacağı hani hislerine tercüman bir şiir döktürmüşsün Nurten'ciğim, yüreğine, kalemine sağlık. Çok beğendim.

Çınar dedi ki...

E S İ N , hele bir yaştan sonra tozu dumana katarak son hızla geçiyor zaman, yetişemiyoruz ardından.

facede de yazdım ya bu deyimin devamı da var. "Yel yepelek yelken kürek, iki dirhem bir çekirdek." :) Rahmetli edebiyat hocamız Necmettin Karagülle'nin çok kullandığı bir deyimdi bu. Mekanı cennet olsun.

Güzellikler hepimiz için olsun

Sevgiler

Çınar dedi ki...

aaa , mümkün olsa ardımıza hiç bakmasak, hep ileriye baksak ama olmuyor işte... Bazen geçmiş hatırlatıyor kendini ya da gülerek ya da içimizi delerek.

Sevgiler Çenebaz :)

Çınar dedi ki...

bücürükveben , zaman her birimizde benzer izler, anılar, yaralar bırakarak geçip gidiyor. Benzer duygular içinde olmamız bundan sanırım :)

Sevgiler