14 Şubat 2015 Cumartesi

ADI ÖZGECAN ...



Adı: Özgecan. Anasının canı, canından ötesi, kınalı kuzusu. Babasının öpmeye, saçını okşamaya kıyamadığı sürmeli ceylanı...

Bugün yok Özgecan. İnsanlığın, erkek neslinin yüzkarası üç ahlaksız tarafından acımasızca tecavüze uğrayıp, sonra yakılarak katledildi.

Aklım yüreğim Özgecan'ın gülen gözlerine kilitlenmiş, ellerim şokta. İsyanımı, nefretimi kusmak istiyorum kelimelerim aracılı ile ama kımıldayamıyorum bile. Felç olmuş gibi uzun süre ekran başında zihnimi toparlamaya çalıştım. Zihnimde bir resim; resimde bir küçük güvercin... Özgecan...

Biz nasıl bir ülke olduk böyle..? Diyeceğim... Biliyorum nasıl bir ülke olduğumuzu. Beyinsiz sürülerdik zaten bizi uçurumdan atmak üzere peşine takanlara sessizce itaat eden. Şimdi aynı zamanda; ar, namus, iffet, töre diyerek, ne kadar arsızlaştığımızı, namussuzlaştığımızı, iffetsizleştiğimizi görüyorum tiksindirici bir iğrentiyle. Bu kadar yozlaşmanın sonucu mudur, kadına yönelik hergün daha da daha da artan ve gittikçe dozunu artıran taciz, şiddet..? Eğitimsizliğin sonucu mudur böylesine insanlık dışı vahşet..? Ya vicdan..? Nasıl susturabildik topluca vicdanlarımızı..? Toplum muhafazakarlaştıkça, kadın türbana, o da yetmez kara çarşafa sokuldukça nasıl olup da dünden daha çok maruz kalmakta, tecavüze, dayağa, töre cinayetine. Kim vermekte erkek denen, kendini erkek sanan, aklı, beyni, ruhu, bedeni tek bir organdan ibaret olan yaratıklara bu hakkı. (Adam gibi adamlara değil elbette sözüm.) Söz konusu kendi anası, karısı, kızı ise, yan gözle bakanı deşmeye hazırken, başkasının karısı, kızı, anasıysa her türlü muameleye hazır sanan saman kafalıları böyle düşünmeye 

iten nedenlerin başında, başımızdaki gerici zihniyetin kadınla ilgili düşünceleri olsa gerek.

Şu linkteki örneklerde açıkça kadın aşağılanmaktadır.


Ve en acısı, en acımasızı, toplumun bir kesiminin tecavüz olayına bakış açısıdır. Büyüklerinden(!) öğrendiklerini sergiliyor olmalılar. Yani; eğer kadın, başı açıksa ona tecavüz etmekte bir sakınca yoktur.  Twitter da atılan bazı tweetler ülkenin gitmekte olduğu karanlık yolu dehşetle seriyor gözler önüne. Bir tweette " O da kimbilir ne o... puluk yapmıştır..." gibi çağ dışı, insanlık dışı, akla mantığa sığmaz bir ifade kullanmış hayvan diyemeyeceğim bir mahlukat. Ne demişti bir büyükleri(!) "Kadının, oğlunun yanında bile diz kapağından yukarısının görünmesi caiz değildir." Neden mi..? Çok basit !!! "Oğlu anasından tahrik olabilir. " miş... Böylesine hastalıklı, böylesine sapkın kişiliklerin söz söylediği bir ortamda, onları örnek alanlarca, erkeğin kadını mal gibi görmesi, kadın/ı/ üzerindeki her türlü iradenin kendi elinde olduğunu sanması ve onu istediği gibi kullanmayı kendine hak bilmesi çok normal. (!)

Ülkemizde yalnızca kadın cinayetleri değil, şu yazımda da bahsettiğim gibi;  KADINA YÖNELİK ŞİDDET 'in her türlüsü hat safhadadır. Ve bununla ilgili yapıcı, etkili ve sistemli çalışmalar israrla yapılmadığına göre, şu mu denmek istenmektedir..? "Dizini kır otur oturduğun yerde. Üç tane, üç de yetmez beş tane çocuk doğur debelen dur evin içinde. Okumak, çalışmak topluma karışmak, ekonomiye katkıda bulunmak, hele hele erkeğinin karşısında kişilik haklarını savunmak, baskılara başkaldırmak senin neyine..? "

Bugün kadının adı Özgecan...


Yarın "Kadının Adı Yok..."


Başka bir Özgecan için ağlayana kadar...


Işıklarda uyu Güzel Özgecan, melekler yoldaşın olsun.

n y tartaç




6 yorum:

Fidan Dinç dedi ki...

Ne gözyaşlarımız diniyor ne isyanımız ne öfkemiz... Sebebi biz değiliz; ama sebep olanların bu kadar korunup kollandığı baskın ve "haklı" çıktığı bir ülkede elimizden hiçbir şey de gelmiyor. O kadar körler ya da o kadar rahatlar ki, rahatları bozulmasın diye susmayacakları hatta yapmayacakları hiçbir şey yok... Açıkçası bunu anlatmaya yetecek kadar kelime ben de bilmiyorum...

Çınar dedi ki...

Fidan Güler ; böyle bir vahşetin karşısında ne söylersek öfke ve isyanımızı susturabiliriz bilmiyorum. Öyle bir toplum olduk ki, bizden olmayanı ateşe verip yakabiliriz ve bu manzara karşısında kılımız bile kıpırdamaz. İşte bu yüzden gencecik dünya güzeli masum bir genç kızın başına gelen böylesi korkunç bir olay da bile "kimbilir ne o... luk yapmıştır..?" diyebiliyor bazıları, sırf kendisinden farklı diye giyinişi düşünüşü.

Ahh! çok üzgünüm çok. Ve ne yapılabilir, daha çok acı yaşamamak, bu toplumsal cinnet halinden kurtulmak için onu da bilemiyorum.

Sevgiler canım

bücürükveben dedi ki...

Günlerdir ruh gibi geziyorum, bu kızcağızın fotoğrafına bakamıyorum bile:( bizler bu kadar üzülürken annesinin halini düşünemiyorum bile. Kendi başıma gelse kafama sıkardım diyordum Allah sabırlar versin ailesine en başta annesine:( en büyük suçlu zihniyet! :(

Çınar dedi ki...

bücürükveben ; aynen ben de bakamıyorum fotoğrafına. Kaldırmayı düşündüm hatta. Sonra... ben böyleysem anneciği ne yapıyordur dedim, Bir de... Öyle güzel bakıyordu ki gözleri, öyle masum, öyle umut dolu, gelecek hayalleri okunuyordu ışığında gözlerinin kıyamadım kaldırmaya.

Mekanı cennet olsun.

Aşıladıkları kapkaranlık zihniyetle
azmettiriciler (!) başta olmak üzere, bu ve benzeri vahşete neden olanların gerçekten cezalandırıldıklarını görmeyi umut ediyorum en kısa zamanda.

Sevgiler

bilge dedi ki...

Egemen Erkek toplumunda 6 yaşında kızlar evlenebilir diyen zihniyetlerde insanlar oldukça daha kimbilir başımıza neler gelecek sevgili arkadaşım.. sinirimde hiç bir yerlere sığamıyorum...insanların insanca yaşadığını görürmüyüm bilmiyorum..sevgiler...

Çınar dedi ki...

bilge, evet ne bekleyebiliriz ki böylesi sapkın zihniyetten. Toplum olarak ipimizi de ellerine vermişiz istedikleri gibi at koşturuyorlar. Aynı ruh hali içindeyiz canım. Yakında hep birden cinnet geçireceğiz korkarım :(

Sevgiler