26 Kasım 2013 Salı

DÜN... BEN

DÜN... BEN

Dün küçük bir kız geldi çat kapı.

"Buyur!" dedim, geçti oturdu baş köşede en rahat koltuğa.


Elinde tek kollu bebeği, saçları iki örgü.


Umursamaz, aldırmaz, hatta arsız biraz.


"Ne istersin?" dedim...


"Kahve lütfen..." dedi, ayak ayak üstüne atarken beceriksizce.

Minicik oyuncak fincanlarda kahve,


 yanında iki düğme... çikolatalı kurabiye niyetine.

"Eee..." dedi "Ne var ne yok, çok değişti mi dünya? 


Oyuncaklar mı değişti en çok, şekerlemeler mi?"

"Değişti... Her şey değişti.  Her şey öyle çok ki artık..?


Minicik ellerini çırptı neşeyle, "Yaşasınn! Ne güzell!" 


"Annem-babam kızıyorlar mı hala, erken yatmadın diye..?


"Annem- babam... Yoklar artık..." dedim... Anlamadı ...


"Şu karşı duvardaki kocaman şey nedir..?"


"Televizyon o. İçinde tüm dünya var."


"Aaa! Sahi mii? Hadi göstersene göstersene!" 


"Peki" dedim isteksizce, bastım düğmesine.


Donmuş gibi kalakaldı izledikleri  karşısında.


Açtığım kanallarda savaş, şiddet, keder, kan, gözyaşı, acı vardı. 


Bazılarında vur patlasın, çal oynasın eğlence.

Belli, kafası karıştı. 


Dehşetle açıldı sonra o masum gözleri.

"Dünya böyle bir yer mi oldu..? dedi.


"Evet..." dedim.


Bebeğini tuttu tek kolundan, kalktı yürüdü ardına bakmadan.


Seslendim arkasından...


"Dur! Dur gitme... Kal biraz daha ne olur. Çok özlemişim seni.


Ağladım, yalvardım...


 "Bari bebeğimi bıraksan... bıraksan da öyle gitsen..."

Duymadı... Aldırmadı...


 Sessizce süzülüp, kayboldu kapı aralığından.


nurten y tartaç





12 yorum:

Pie Kurabiye dedi ki...

Cok guzel bir yazi olmus.Geri donebilsek guzel gunlere keske.

Çınar dedi ki...

Pie Kurabiye ;hoşgeldin teşekkürler. Keşke dönebilsek. Hiç olmazsa çocuk ruhumuzu saklayabilsek içimizde, kirletmeden...

Sevgiler

Asuman Yelen dedi ki...

Ah o bizim küçük kızlarımız...Onların dünyaları çok başka. Çok temiz. Onları orada muhafaza etmeli bence.

Sevgiler Çınar' cım...

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Nasıl gitmesin o küçük kız çocuğu kaçarcasına, tıpkı bana misafirliğe gelen küçük delikanlının ardına bakmadan kapıyı çarpıp kaçması gibi... çok güzel... hayal gücünüzün yine çıtası yüksek bir yansıması.

Gönlünüze sağlık, teşekkürler Nurten hanım.

Sevgiler

Çınar dedi ki...

Asu'cum; artık öylesine kirlendi ki herşey, çocuk yanımızı temiz ve saf tutmak zorlaşıyor gittikçe.:(

Sevgiler

Çınar dedi ki...

Mehmet Osman Çağlar; içimizdeki küçük kızlar ve delikanlılar ürtütücü gerçekler karşısında daha kuytu köşelere gizlenmeye başladılar sanki son yıllarda. Belki de yaşlandıkça yabancılaşmaya başladık içimizdeki çocuklara kimbilir.

Teşekkürler

Sevgiler

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Değişen dünyayı bünyemiz kaldırmıyor dimi Çınarım, elimizden gelse küçük kızla birlikte gitsek tek kollu bebek yada lastik top, hulahop, misketlerimize kavuşsak...

Çınar dedi ki...

Nur'cuğum; haklısın isyanımız bozularak değişen dünya düzenine karşı. Çocukluğumuza sığınma hayallerimiz de bundan olsa gerek...

Sevgiler

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Uzuuun bir aradan sonra merhaba
Hem sıcacık hem hüzünlü...

Çınar dedi ki...

Dalgaları Aşmak ; seni tekrar aramızda görmek çok güzel hoşgeldin :)

Sevgiler

Mert dedi ki...

Yeni keşfettim :)

Kafa Dergi ve Ters Düz'e bekliyorum

Çınar dedi ki...

Mert ;hoşgeldiniz

Geliyorum blogunuza :)