28 Şubat 2013 Perşembe

ŞİMDİ SONSUZLUKTA İKİ YILDIZ ONLAR



Kimine hay hayy, kimine vay vayy düşer şu garip düzende. Hani adildir adil olmasına adaletin terazisi de, bazılarına daha adildir.  Kimileri bir-sıfır öndedir daha ilk çığlıkta.  kimileri, daha doğmadan yenik düşmüştür hayata. Kimi servet içinde yüzer de, oturup konuşsanız on dakika, cebinizdeki son kuruşunuzu vermek gelir içinizden. Öyle acırsınız haline, yakınmalarına.  Bir park kanepesinde oturmuş bir garibana selam verseniz gülümseyerek, koparıp simidinin yarısını vermek ister size.  Bazı yoksul evler vardır,  sıcacık.  Mutluluk bir çorba kokusu olup karışmıştır havaya.  Miss gibi çekersiniz içinize. Ciğerleriniz mutlulukla dolar.  Pahalı eşyalarla dolu ve çoğu insanın hayal sınırlarını zorlayacak konforda evler de vardır. Ama içeri girdiğinizde rahat değilsinizdir. Sizi sıkan boğan nefesinizi kesen öyle bir elektrik vardır ki havada, bir an önce kurtulmak istersiniz oradan. Terazinin kefeleri bu noktada eşitleniyor olmalı. 

Başka hayatlar da vardır. Ne öyle, ne böyle şanslıdırlar. Hiç doğmamış, hiç yaşamamış gibi. Öylesine bir nefestirler işte. Varlıkları gibi yokluklarını da kimse farketmez. Farkeder de ilgilenmez, etkilenmez. Kayıp sayılmaz onlar. Zaten hiç olmamışlardır çünkü.


Aliihsan Bey ve Ahmet Bey gibi.


Aliihsan Bey daha üniversiteyi bitirdiği yıl bir trafik kazası geçirmiş. Kendisi dışında tüm ailesini kaybetmiş. Kurtulmuş denemez Aliihsan Bey'e. Tekerlekli saldalyeye mahkum, vücudu kırıklar içinde sıska mı sıska ve geçmişini hatta kim olduğunu bile hatırlamadan bir huzurevinde devam etmektedir yaşamına. Zar zor konuşabilmektedir.  


"Bir emriniz var mı hanımefendi? Bir isteğiniz olursa haberim olsun." derdi her huzuervine gittiğimde.


"Yok şimdi.  Ama bir isteğim olursa söyleyeceğim size. Teşekkür ederim" derdim

Bir sigara isterdi sonra. Verirdim. 


Bankadaki, hiç tanımadığım Mehmet Bey'in selamını götürürdüm her seferinde. Sorardı çünkü.  "Mehmet Bey orda mı çalışıyor  hala?" diye. Hangi banka ? Mehmet Bey kim, bilmem. Ama madem ondan selam beklerdi, kırmazdım. "Size çok selamı var "derdim.


Ahmet bey; Şizofren. bilmem kaçıncı hükümetin tarım bakanıdır. (hayalinde) Kabinedeki bakanları  hiç yanlışsız sayar. Yalnızca tarım bakanını es geçer. Çünkü tarım bakanı kendisidir. Kendi adını söyler. 

Tavla oynamıştım bir keresinde onunla.  Beş-sıfır yenmişti beni (Tavlada çok iyiyimdir:)) 


"Sizi yemeğe davet ediyorum hanımefendi" demişti bir keresinde. ( Alt kattaki yemekhaneye) "Tabii, memnuniyetle" demiştim.


Aman! demişti müdire hanım. "Aman, Çınar Hanım. Tepkileri belli olmuyor, gitmeyin"


"Ama söz verdim bekler" dediğimde,


"Söyler söylemez unutuyor, hatırlamaz üzülmeyin" demişti. 


Unutmamıştı Ahmet Bey. "Sizi yemekte çok bekledim gelmediniz" demişti. Nasıl üzüldüğümü anlatamam. 


Sessizce ayrılmışlar aramızdan.  Bizim gözümüzün göremediği milyonlarca yıldızdan ikisi olarak gökyüzü sonsuzluğundaki yerlerini almışlar. 


Umarım şimdi mutlusunuzdur... Rahat uyuyun Alirıza ve Ahmet Bey. 


9 yorum:

NzlGl dedi ki...

Allah rahmet eylesin...

Asuman Yelen dedi ki...

Bu da böyle bir final. Hepimizizin bir sonu var tabii ama...?
Nasıl nerede kimbilir...
Çok içimi burktu yazdıkların Çınar
nurlar içinde yatsınlar. Bitmiş hiç olmazsa.
Bu arada çok yapmak isteyip kaldıramayacağımı düşündüğüm bu çok değerli etkinlik için seni kutluyorum.
Sevgiler canım...

aysema dedi ki...

Harikasın Çınar,
Bir tatlı dil, güler yüz; yapılan iyiliklerin verdiği iç huzur kalıyor geriye. Mutlu olmuşlardır senin ilginden. Huzur içinde uyusunlar; kurtulmuşlar diyesi geliyor insanın,ama...

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Aliihsan ve Ahmet Beyler gibi niceleri ışık içinde uyusunlar. Çok etkileyici, çarpıcı yaşanmış bir buruk yazı kaleminizden... ben de kutluyorum sizi.

Sevgiler

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Huzura kavuşmuşlar:(
Allah rahmet etsin, dilerim yalancı dünyada bulamadıklarını bulmuşlardır ebedi dünyalarında.

yildiz dedi ki...

Böyle hikayeler duydugumda ya da okudugumda hep kendi sonum aklima geliyor;nerede ve nasil bir son beni bekliyor acaba???
Allah Rahmet Eylesin,yüreginize saglik

hasret senfonileri dedi ki...

Hüzün pompaladı yüreğime yazdıkların sevgili Çınar.. Senin kaleminden,benim gidişimi de anlatmanı düşündüm hatta okudum!! Ve hatta bu yorumumu başlık yaparak hüznünü dile getireceğini ..
Bilinen bir gerçek ve en acı gerçek bu!
Ve.. ne mutlu sana ki, senin gibi yüce gönüllü insanlar, hayatta hiç kimsesi olmayan bu insanların ruhuna rahmet yağdırır.
Ömrün uzun, gönlün hoş olsun Çınar'ım.

hasret senfonileri dedi ki...

BU YORUM DEĞİL ÇINAR..
bu yorum değil...

SADECE BLOG LİSTENDE NEDEN BENİM BLOĞUM YOK MERAK ETTİM?????

Çınar dedi ki...

NzlGl

Asuman Yelen

aysema

Mehmet Osman Çağlar

yildiz

Yaşamın kıyısında

hasret senfonileri

CANIM DOSTLARIM; ÇOK DEĞERLİ YORUMLARINIZI TEK TEK YANITLAYAMADIM ÜZGÜNÜM. BLOGUMU TAKİP EDEN DOSTLARIM ARTIK BİLİYORLAR. BENİM BİR AYAĞIM ANKARA'DAYKEN DİĞERİ TAA ÇANAKKALE'YE UZANIYOR:) YİNE ÇANAKKALE YOLCUSUYUM BU NEDENLE DE ÇOK YOĞUNUM.
HEPİNİZE ÇOK TEŞEKKÜRLER.

VE CANIM GÜLSEN HOCA'M; NE DEMEK ÖYLE GİDİŞİMİN ARKASINDAN... TEKRAR TEKRAR OKUDUM VE NE KADAR ÜZÜLDÜM BU SATIRLARA ANLATAMAM. SİZ HEP BİZİMLE OLACAKSINIZ, BİZ SİZDEN DAHA ÇOK ŞEYLER ÖĞRENECEĞİZ PAYLAŞIMLARINIZ ARACILIĞIYLA. SİZ ÖYLE ENERJİK ÖYLE HAYAT DOLUSUNUZ Kİ, BÖYLE ŞEYLER YAKIŞMIYOR O ŞAHANE GÜLEN DUDAKLARA. HEM SONRA KAÇINILMAZ SON KİME DAHA YAKIN KİM BİLEBİLİR Kİ..? UMARIM UZUN, SAĞLIKLI YILLARI PAYLAŞIRIZ HEP BİRLİKTE.

BU YORUM DEĞİL... DEMİŞSİNİZ AMA YAYINLAMAK İSTEDİM. BELKİ BAŞKA ARKADAŞLARIM DA AYNI ŞEYİ DÜŞÜNÜYOR OLABİLİRLER DİYE. AH! ŞU KÖR OLASICA TEKNOLOJİYİ TAM OLARAK ÇÖZMEYİ BİR BAŞARABİLSEM LİSTEMİ YENİ BAŞTAN DÜZENLEYECEĞİM AMA YAPAMIYORUM. GİRİŞ SAYFAMDAKİ ARKADAŞ LİSTESİNİ BLOGUMU AÇAN ARKADAŞIM YAPMIŞTI. ONDAN SONRA YENİ EKLEMELER YAPMAYI BECEREMEDİM BİR TÜRLÜ. DÜN YİNE UĞRAŞAYIM DEDİM AMA GERÇEKTEN BU KONUDA ÇOK YETENEKSİZİM, YAPAMADIM. YOKSA BİLİYOR OLMALISINIZ, KALBİMDEKİ LİSTE SİZİN İSMİNİZLE BAŞLIYOR :)

KEŞKE BİR BİLEN YARDIM ELİ UZATSA:)

TÜM ARKADAŞLARIMA SONSUZ SEVGİLERİMLE