11 Ekim 2012 Perşembe

AHH! BU ŞARKILAR OLMASA...


Hiç aklımda yoktu karamsar şeyler yazmak.  Çok da güzeldi ruh halim. - Herşeye rağmen. -
"Amann!" demiştim kendi kendime.  " Boşversene be Çınar. " Oyun oynuyorlar bunlar. Yok öyle savaş mavaş  aslında akıllarında.  Deli mi bunlar,  sen düşünüyorsun da  devleti yönetenler bilmiyorlar mı savaş ne menem birşeydir..?   Bilirler elbet; savaşın,  benim diyen ne devletleri tarihe gömdüğünü.  Bilirler; dün dünyayı titretenlerin, bugün yargılanmakta olduğunu insanlık vicdanında.  
Üzülme sen... Ellerinde tahta tabancalar, komen oynuyor aslında koca koca amcalar...

" Ohh!" dedim  " Yaşasın! " işte geldi benim mevsimim.  Sabahtan beri incecikten yağan yağmur yıkamış, pırıl pırıl yapmış ağaçları, yaprakları, çimleri.  Sonbahar renklerini daha bir canlı sermiş gözlerimin önüne,  bildiğinden;  ne çok sevdiğimi bu mevsimin sarısını yeşilini, hafiften turuncuya dönüşlerini. Mis gibi toprak kokusunu...  Ve ufka yayılmış kızıllık, gri bulutlarla dans etmekte. Belli; yeni bir şölen sunacak günbatımı gönlüme.

Unutmaya hazırdım herşeyi birkaç saat de olsa.  Zamları, savaş tamtamlarını, zalimi-zulmü, haksızlık ve adaletsizlikleri. Kelebekler uçuyordu içimde, ben kanatlanmak üzereydim. Çarçabucak bir çay hazırladım, çıktım balkona.  Günbatımına çevirdim yüzümü. Bastım radyonun düğmesine...
...

Herşey ne de güzeldi... "Ahh!" bu şarkılar olmasa ...

Hep  senin sevdiğin şarkılar nasıl da sıralanmışlar ardı ardına...

Canım Annem yine düştün aklıma ...




10 yorum:

hasret senfonileri dedi ki...

Özlemişim..

Çınar dedi ki...

hasret senfonileri; ben de özledim sevgili Gülsen Hoca'm; annemi, babamı ve son yıllarda artan bir hızla öteki tarafa giden sevdiklerimi.

Her Anneme özlemimi dile getirirken size karşı, sırasız ayrılık yaşayanlara karşı eziliyor, utanıyorum kendi özlemimden. (Birçok şey yazdım ama sildim Hoca'm, kanatmaktan korkup hassas yüreğinizi) Nurlarda yatsızlar sonsuza dek diyorum yalnızca.

Bir de; dilediğimizce özgür, sevgi dostluk ve barış içinde yaşayacağımız bir dünya özledim. Her ne kadar anlamını pek bilmesek de.

Bizim için geç de olsa, çocuklarımız, torunlarımız için. Kimbilir, belki birgün...

Sevgiler

NzlGl dedi ki...

Bende çok özledim....

nilay dedi ki...

Hayırlısı olsun.
İyi hafta sonları
Sevgiler

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Yağan sonbahar yağmurlarıyla, içi kin ve nefret dolu, savaş tamtamları çalan kesimlerin arınmasını dileyerek
iyi hafta sonları diliyorum...

Çınar dedi ki...

NzlGl ; Hiç bitmeyecek özlemleri. Nurlarda yatsınlar bırakıp da gidenlerimiz.

Sevgiler

Çınar dedi ki...

nilay ; teşekkürler canım.:) Sana da iyi hafta sonları dilerim.

Sevgiler

Çınar dedi ki...

Mehmet Osman Çağlar ;yağmurlar fırtınalar tayfunlar kasırgalar arındırır mı ki; kin ve nefretle pas tutmuş yürekleri..? Ben yine de içten bir aminnn diyorum güzel dileklerinize.

İyi bir hafta sonu diliyorum size ve ailenize.

Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

herşey zaten O birkaç saat unutmaya çalıştığımız 'an'larda gizli değilmi ?

yoksa gözünü kapattığın son an, aldığın son nefese kadar hep taptaze

gidenler,
kalanlar
olanlar
bitenler.
.........

Çınar dedi ki...

Bir Dut Masalı - nUnU ; aynen öyle Nunum

Sevgiler