24 Ocak 2012 Salı

ŞİKAYETNAME


Evde üç bilgisayarın tepesinde sabahtan akşama kadar tüneyip her türlü haberi didik didik eden biz bile şu;
"Zorunlu GENEL SAĞLIK SİGORTASI       ( GSS )"     kapsamında 25 yaş üstü (bazı haberlerde 21 yaş üstü erkek öğrencilerin okuldan yazı getirmesi gerektiği yazıyor)   öğrencilerle ilgili bölümü ve takip edeceğimiz bürokratik yolu tam anlamıyla anlayamadık. Peki evinde bilgisayarı olmayan konuyla ilgili diğer vatandaşlar anladılar mı acaba ne yapacaklarını diye merak etmekteyim.  Ya bizim algılama ile ilgili ciddi sorunlarımız var ya da her kafadan bir ses çıkması nedeniyle sadece biz değil, kimse ne yapacağını tam olarak bilemiyor. 
Bir de;  " 31.OCAK.2012 tarihinden sonra,  GELİR TESTİ yaptırmadığınız taktirde şahsınıza en yüksek GSS primi olan aylık 213 TL 'lik bir borç tahakkuk edecektir."  deniyor.  Beş yıldızlı sağlık hizmeti yani...  Şahane...


Böyle bir konunun medyada sürekli gündemde tutulup, konuyla ilgili  detaylı açıklamalar yapılması  gerektiğini düşünmekteyim nacizane. 


Bugün SGK da idim, konuyla ilgili bilgi almak ve gerekeni yapmak için. Mahşer yeri gibiydi. Başardım, bilgi almayı... Kaymakamlığa gidecekmişiz.


Yarın kaymakamlığa gideceğiz  " Karda kışta buraya kadar yorulmuşsunuz.   Aşkolsun niye zahmet ettiniz..?  Bilgisayarlı sistemle çalışıyoruz, bütün bu bilgilere ulaşmak çocuk oyuncağı bizim için.  Ama madem taa buraya kadar geldiniz,  buyrun oturun lütfen.  Size bir çay söyleyelim, siz dinlenirken biz işlemlerinizi halledip getiririz."  demelerini bekliyorum elbette :)


***
Bir de, yukardaki konuyla hiç ilgisi yok tabii ki;  ama Telekom, iki de bir beni arayıp;  "Siz şu paketi kullanıyorsunuz takip ettik hiç konuşma yapmamışsınız ama bu pakette ayda 23 tl ödemek zorundasınız. Sizi şu pakete alalım yalnızca 21.90 tl ödeyin, artı bilmem kaç dk fazla konuşun"  deyip durmayın.  Gördüğünüz gibi fazla konuşma yapmıyorum. Bunu size defalarca söyledim.  Ayrıca böyle bir değişiklik gereği hissedersem, her dakika bangır bangır medyada ilan ettiğiniz paketlerden haberim var, istersem geçerim başka pakete. Hem benim bu kadar yararıma olan bir değişikliği yapma konusundaki israrınız beni pirelendiriyor.  Altında birşeyler arıyorum ister istemez.  Toplum olarak, bizim iyiliğimiz için bunca uğraşa alışık olmadığımızdan olmalı...


Ya medyada dakika başı reklamını duyduğumuz, gördüğümüz cep telefonları kampanyaları...   "konuşun konuşun daha daha daha fazla konuşun"  kampanyaları...  Ne yapmak istiyorsunuz Allahaşkına siz..?  Zaten;  metroda, otobüste, karşıdan karşıya geçerken, telaşla evine işine koşuştururken, yatarken, sabah daha gözünü açmadan kulağımıza yapıştırdığımız telefonlarla durup dinlenmeden konuşup duran bir toplum olduk.  Daha ne kadar konuşmalıyız..? İşte bunun altında da bir bit yeniği arıyorum.  Çenesi kuvvetli ama sosyal ilişkileri sıfır, yüzyüze bakmaya korkan,  elele tutuşup sıcacık ilişkiler geliştirmekten aciz bir toplum yaratmak çabasında mısınız..?  


Değildir tabii...  Her bizim için iyi şeyler yaptığını söyleyenin,  kafamıza indirdiği yumruktan olsa gerek  bu şüpheci durumum...  



4 yorum:

Gülen Tezer dedi ki...

Her konuda olduğu gibi sağlıkta da DURMAK YOK YOLA DEVAM!
Hastaneler 1leşti, ay ne güzel oldu diyen cahillerin yüzünden ağız ve yüze bulaşmış bir sistemle karşı karşıyayız.Onların yüzünden biz de yandık!Hastaneler DE özelleşiyor yavaştan! Ben hakkımı helal etmiyorum..Sadece üzgün olmak ise hiç işe yaramıyor.
Evet onların bizi sürekli üzmesinden dolayı biz bit yeniği arar olduk. Toplumca hepimiz birer komplo teorisyenleriyiz.
O cepciler beyin kanseri olmazsa yüzyüze konuşmamaya devam edecekler.

KONUŞ TÜRKİYE AMA LÜTFEN SADECE TELEFONDA!

Not: Kaymakamlıkta çayın yanına ekler pasta daisteyin. Siz bunu hak ediyorsunuz :D
Merih abim,Alper,Mert ve senciğimi öptüm Çınar'ım..

mavi dedi ki...

Bende çok çırpındım en sonunda buldum ALO 170 arıyoruzz gerekli bilgiyi alıyoruz.Kolay gelsin..

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Of of oooof Çınarım Of!!!
O dediğin paketi bize kakalamak için randevü bile veriyorlar, istediğimiz saatte:)) olacak işmi?
yok diyoruz, dinleyen kim. En sonunda bir gün " konuşmalarımız kayda alınıyor dimi?" evet dediler. olmayan sesimle avaz avaz bağırdım is te mi yo ruzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Bir daha tık yok.
Çınarım liyme liyme olmuş bir ülkede nereye el atsak parçası elimizde kalıyor ne yapalım.
Gülenimin dediği gibi sağlığın altından girip üstünden çıktılar. hastaneleri de özelleştiriyorlar.
yakında ilaç da vermeyecekler.
Daha dur neler göreceğiz bakalım.
Bak istiklal marşınıda kaldırıyorlar.
Neyse yaz yaz bitmez canım arkadaşım sen ben biliriz de:(((

*mehtap dedi ki...

Ali Tezel geçen gün televizyonda yeni GSS sistemini anlatırken ''Ben bu sisteme 'Seve seve gir' adını verdim dedi. ''Seve seve girecekmişiz ama tam anlamıyla ne işe yarayacak anlayamadık daha.