13 Ekim 2010 Çarşamba

Doyduk



Bilirsiniz, Anadolu'da  köylerde kimseye ismiyle hitap edilmez neredeyse.   Hepsinin bir lakabı vardır.    Lakapları kişilerin bazı fiziksel özelliklerinden konuşmasından ya da davranış biçimlerinden esinlenerek konmuştur onlara.  En azından öyle olmalı diye düşünülür.

  Neden Doyduk Gelin denmişti köyde ona bilmem.   Hiç doyarak sofradan kalkmış bir görüntüsü olmamıştı ki hayatı boyunca.   En azından ben bildim bileli, hep iskeletin üzerini örtmüş deriden ibaret bir vücuda sahipti.  Sıfır beden yani.  Mankenler o hale geleceğiz diye dünyayı zehir etmiyorlar mı kendilerine?   Doyduk,  hiç ayrıca çaba harcamadan işte öyle zayıftı, sıfır beden manken gibi. Hani zorlasanız kulaklarınızı,  oturup kalkalken çatur çutur kemiklerinin sesini duyabilirsiniz belki de. 

O yıl yaz tatilinde babam bizi memleketine  götürmüştü.  Doyduk Gelin karşımızdaki mindere bağdaş kurup şöyle bir yerleşmiş ve dik dik yüzüme bakarak, dilini damağına değdirip şaklattıktan sonra “vah vahh! bu keleş çocuk neye o gözlükleri takmış saar ciyerim..?”   diye ellerini dizlerine vura vura eni konu dövünmüştü karşımda.

Yeni gözlük takmaya başlamışım ve kendimi yeterince kötü hissediyorum.   Bir de O’ nun karşımda, onulmaz bir hastalığın pençesine düşmüşüm gibi acınarak dövünmesi beni yıkmıştı.   Her rastladığında yan yan bakıp  dilini şaklatması ( hayret ifadesi ) da cabası.  Ondan sonraki yıllar boyunca -çocukluğumda-  sert ifadesinden, otoriter tavrından hep çekinmişimdir her köye gittiğimizde.
…………………………

  Zaman zaman yaptığımız gibi,  tatil dönüşü köye uğradık .   Torosların eteğinde bir orman köyü olan, şimdilerde kuzenlerin modern evler yaptırdıkları ve sayfiye yeri olarak yazları gelip kaldıkları,  bu,  havası ve doğası harika köyde birkaç yaşlı insan kalmıştı yalnızca  ve bunların arasında Doyduk Gelin de vardı.

Doyduk,  seksen yaşını geçmişti çoktan ama gelin olduğunda takılan lakap değişmemişti.   Hala Doyduk Gelin diye hitab ediliyordu yaşlı kadına.  Tek fark;  buruş buruş, kara,  kalın, zamana yenik düşmüş derisi vardı  iskeletinin üstünde şimdi  o kadar…   Elmacık kemiklerine yapışmış derisinin üstünde yol yol derin çizgiler oluşmuştu. Güldükçe - ki çocukluğumda o’nu hiç gülmez sanırdım – çenesi tir tir titriyor, ağzında kalan, uzamış  birkaç dişi yerinden çıktı çıkacak bir görüntü veriyordu.

Son yıllarda Doyduk Gelin’le  -nine-  yaptığımız sohbetlerden aldığım keyfi anlatamam.  Çocukluğumun aksine, O’nu çok cana yakın buluyor ve çok seviyorum.   Üstelik,  yaşına inat, kilometrelerce uzağa pikniğe giderken bizden önce yola koyulmasına,  beni yarı yolda bırakarak dağ tepe aşarken ki  enerjisine  de hayranım.

NİCE SAĞLIKLI YAŞLARIN OLSUN DOYDUK GELİN  - NİNE -

21 yorum:

aysema dedi ki...

Doyduk Gelin Nine ne hoş...
Bir de bugünkü doymazlardan sonra.

Bugday Tanesi dedi ki...

Neden demişler ki Doyduk Nine diye,merak ettim şimdi:)

Çınar dedi ki...

aysema'm; :)))) bugünküler yiye yiye şişmiş patlayacaklar

Sevgilir

Haccecan dedi ki...

:)doyduk kaltık elhamdülillah:)))

Çınar dedi ki...

Bugday Tane'm; ben de hep merak ederim ama soramadım bir türlü:)

Sevgiler

Çınar dedi ki...

Haccecan; :))))

Sevgiler

NzlGl dedi ki...

Torosların o güzel havasını alan herkes o yaşa bu kadar sağlıklı gelir herhalde:))))
UZun ömürler olsun Doyduk Geline:))))

ayşegül dedi ki...

Off yaa harrıka yazmıssın Çınar ablacım. "Doyduk,doyduk" yazıya valla
saol ama doy-duk :))

Sevgılerrr

sünter dedi ki...

Doyduk gelin senin erkenden gözlük takmanı bir hastalık olarak algılamış zaaar:))

ŞANSLI dedi ki...

Yazını çok zevk alarak okudum.Zayıflığına bakmayın doymuştur o:)
Sevgiler:)

sufi dedi ki...

Doyduk gelin, kudretten besleniyor olmasın? Yoksa yemeden içmeden o kadar sağlıklı nasıl olur insan?
Nineyi yazan ellerin de, Doyduğa da sağlık olsun dilerim sevgilerimle.

Çınar dedi ki...

NzlGl'üm; etrafı çam ve kekik kokuları saran nefis bir havası var köyün, haklısın sağlıklı olması çok normal Doyduk Ninenin:)

Sevgiler

Çınar dedi ki...

ayşegül'üm; Doy-dun mu:))

teşekkürler canım

Öptüm

Çınar dedi ki...

sünter'im; öyle sandı zaar:))

Sevgiler

Çınar dedi ki...

ŞANSLI'm; eminim doyuyordur ama derler ya, et tutmuyor demek ki:))

Sevgiler

Çınar dedi ki...

sufi'm; o denli zayıf olması yemediğini düşündürürdü bana ama eminim yiyor ve doyuyordur. Çok hareketli olduğu için kilo almıyordu belki de çünkü bu yaşında bile pire gibi yerinde duramayan biri:))

Teşekkürler canım

Sevgiler

hasret senfonileri dedi ki...

iNSANI DOYURAN AMA AÇ BIRAKAN BİR İFADEN VAR SEVGİLİ ÇINAR.. YAZI BİTTİĞİNDE SOFRADAN AÇ KALKAN DOYDUK GELİNİN KULAKLARINI ÇINLATMAMAK NE MÜMKÜN..
TOROSLARIN ETEKLERİNDE NAMRUN YAYLASI VARDIR.. YILLARCA YAZ AYLARINI ORADAKİ EVİMDE GEÇİRMİŞTİM.
10 GÜN YA YAŞAR YA YAŞAMAZ ALIN EVİNE GÖTÜRÜN DENEN BİR KOMŞUMUZUN 4 YIL SONRA BİTİŞİK BAHÇE DUVARIMIZI TAMİR EDERKEN ANLATTIKLARI GELDİ AKLIMA!!HAVASI GERÇEKTEN MUHTEŞEMDİR.
BİZİM ORALARDA YANİ KARADENİZ'DE İSE YEMEK YEDİĞİ HALDE KİLO ALMAYANLARA "YEMESISKASI" DENİRDİ :))..

SANA ACİZANE BİR ÖNERİM VAR SEVGİLİ ÇINAR.. ANILARINI KURGULAYARAK KİTAP HALİNE GETİR. YAZIK OLMASIN BU İFADEYE.

Çınar dedi ki...

Ahh, ne güzel iltifatlar bunlar Canım Gülsen Hocam ve ben çok mutlu oluyorum sizden bunları duyunca:)

Namrun Yaylası'nı çok iyi bilirim akrabamın evi vardı ve çocukken biz de kalmıştık bir süre orada. Doğasını ve havasını hiç unutamam. Namrun'da, bir yamaçta, ulu bir çam ağacına Amcamın benim için yaptığı salıncakta sallanır bulurum bazen kendimi rüyalarımda ve kulaklarımda rüzgarın sesi hala...

Estağfurullah Hocam; keşke önerinize uyup anılarımı yazabilsem. O yeteneği kendimde görebilsem.

Sevgiler

Zeugma dedi ki...

Bence bu Doyduk Gelin kilosuz olması nedeniyle uzun yaşamış.
Bir de hiç içine atmamış, ondan :).
Görmek isterdim onu :))
Çok şirin bir ihtiyardır kesin..

Ne güzel anlatmışsın, zevkle okudum yine. Sen hep yaz böyle Çınarcım..
Olur mu??
:))

Sevgimle...

Çınar dedi ki...

Zeugma'm; hoşgeldin çeviri işini bitirdin sanırım.

Teşekkürler canım güzel sözlerin için.

Çok şirin bir ihtiyar Doyduk Gelin.

İsteğin üzerine fotoğrafını ekledim:)

Sevgiler

Zeugma dedi ki...

Hoşbuldum, çok teşekkür ederim :))
Blogları özlemişim Çınarcım.. Kendinden de bilirsin :)

Ayy, sürpriz oldu..Bir dilek tutsaymışım olacakmış..Eklediğin resim için çok sağol..

Bak bak, Doyduk Gelin'e nerelere çıkmış oturmuş. Pek de şeker ve de halen atletik :)))